Да атэстацыйных матэрыялаў адносяцца:
- заява педагагічнага работніка на атэстацыю на адпаведную кваліфікацыйную катэгорыю ў бягучым навучальным годзе;
- накіраванне на здачу кваліфікацыйнага іспыту на вышэйшую катэгорыю;
- графік праходжання атэстацыі;
- пратаколы пасяджэнняў атэстацыйнай камісіі;
- характарыстыка атэстуецца;
- даведка аб здачы кваліфікацыйнага іспыту;
- аналітычныя матэрыялы вывучэння педагагічнай дзейнасці атэстуецца.
Заява падаецца на імя старшыні атэстацыйнай камісіі да 10 кастрычніка прэтэндэнтамі на вышэйшую катэгорыю і на працягу навучальнага года - прэтэндэнтамі на II і I катэгорыі. Важна, каб апошні тэрмін падачы заявы быў не пазней за 25 сакавіка бягучага навучальнага года.
Накіраванне на здачу кваліфікацыйнага экзамену на вышэйшую катэгорыю выдаецца атэстуемаму на падставе рашэння атэстацыйнай камісіі, падпісваецца кіраўніком установы адукацыі і старшынёй атэстацыйнай камісіі, завяраецца пячаткай. Трэба ўлічваць, што да здачы кваліфікацыйнага экзамену дапускаюцца толькі педагагічныя работнікі, якія ўключаны ў графік праходжання атэстацыі на бягучы навучальны год.
Графік праходжання атэстацыі прэтэндэнтаў на вышэйшую катэгорыю складаецца не пазней за 15 кастрычніка, а прэтэндэнтаў на II і I катэгорыі — не пазней за 1 красавіка бягучага года пасля разгляду заяў атэстацыйнай камісіяй.
Пры складанні графіка неабходна ўлічваць, што працэдура атэстацыі не павінна перасягаць трох месяцаў. Для прэтэндэнтаў на II і I катэгорыі гэты тэрмін адлічваецца з моманту падачы заявы, а для прэтэндэнтаў на вышэйшую катэгорыю - з дня прадстаўлення даведкі аб здачы кваліфікацыйнага іспыту.
Пасля ўзгаднення з прафкамам графік зацвярджаецца загадам кіраўніка ўстановы адукацыі. Атэстуемыя знаёмяцца з графікам у дзесяцідзённы тэрмін пад роспіс. Варта памятаць, што дата атэстацыйнай гутаркі не можа змяняцца без уважлівых прычын. Перанос тэрміну сумоўя ажыццяўляецца толькі па асабістай заяве атэставанага.
У выпадку пераносу тэрмінаў атэстацыі ў графе "нататка" запісваецца дакладная дата, на якую перанесена атэстацыйная гутарка.
Пратаколы пасяджэнняў атэстацыйнай камісіі вядуцца ад першай асобы ў прашнураванай, пранумараванай кнізе, змацаванай подпісам кіраўніка і пячаткай установы.
Нумарацыя пратаколаў аднаўляецца з пачаткам кожнага атэстацыйнага цыкла.
Пратаколы падпісваюцца старшынёй і ўсімі членамі атэстацыйнай камісіі.
Характарыстыка на атэстуемага педагагічнага работніка змяшчае аб'ектыўную, аргументаваную ацэнку вынікаў яго педагагічнай дзейнасці. Важна пры складанні характарыстыкі абапірацца на патрабаванні кваліфікацыйных характарыстык. Пры гэтым варта адлюстроўваць рэальны вынік дзейнасці педагагічнага работніка, пазбягаючы фармулёвак "шырока валодае", "глыбока ўкараняе" і да т.п. Змест характарыстыкі на атэстуемага педагагічнага работніка - адлюстраванне зладжанай, сістэмнай работы атэстацыйнай камісіі, паказчык глыбокай, пісьменна прадуманай экспертызы педагагічнай дзейнасці.
Форма характарыстыкі атэстуецца можа быць наступнай:
1. Характарыстыка аб'ёму і відаў дзейнасці атэставанай у дадзенай установе адукацыі:
- працягласць працы на дадзенай пасадзе ў дадзенай установе;
- у якіх класах працуе, якія факультатыўныя курсы, курсы па выбары вядзе і па якіх праграмах;
- Ці з'яўляецца класным кіраўніком;
- Якія дадатковыя нагрузкі мае (праца ў творчых групах, метадычных аб'яднаннях, гуртках, клубах і інш.).
2. Характарыстыка прафесійнай кампетэнтнасці атэстуецца:
- узровень спецыяльных, метадычных і псіхолага-педагагічных ведаў і ўменняў настаўніка, яго прафесійнай эрудыцыі;
- Выкарыстоўваюцца ў працы метады, прыёмы, сродкі і формы навучання і выхавання; ступень валодання і эфектыўнасць выкарыстання ў практычнай дзейнасці сучасных методык адукацыі і выхавання, педагагічных тэхналогій;
- павышэнне кваліфікацыі, удзел у эксперыментальнай, інавацыйнай рабоце, распрацоўка ўласных методык, педагагічных ідэй і інструментальных сродкаў іх рэалізацыі;
- пазакласная праца па прадмеце.
3. Рэзультатыўнасць педагагічнай дзейнасці атэставанага:
- узровень навучанасці навучэнцаў, ступень развіцця іх пазнавальных здольнасцяў, спецыяльных, агульнанавучальных і інтэлектуальных уменняў і навыкаў;
- Адлюстраванне дынамікі і пазітыўных тэндэнцый у выніках працы педагога, аб'ектыўная абгрунтаваная ацэнка вынікаў педагагічнай дзейнасці атэстуецца, яго прафесійных і дзелавых якасцяў;
- рэйтынг сярод навучэнцаў, бацькоў, калег па працы і педагагічнай грамадскасці.
4. Характарыстыка камунікатыўных якасцей атэстуецца:
- узаемаадносіны «педагог - вучань»;
- узаемаадносіны «педагог - калектыў»;
- узаемаадносіны «педагог - бацькі, соцыум».
5. Характарыстыка асабістых прафесійна значных якасцей.
6. Рэкамендацыі для атэстацыі і прысваення катэгорыі.
Варта звярнуць увагу, што не пазней, чым за тыдзень да атэстацыйнай гутаркі, атэстуемага неабходна азнаёміць з яе характарыстыкай, падпісанай кіраўніком установы адукацыі і старшынёй прафкама ўстановы адукацыі, заверанай пячаткай.
Даведка аб здачы кваліфікацыйнага экзамену выдаецца атэставанай установай адукацыі павышэння кваліфікацыі па ўстаноўленым узоры.
Аналітычныя матэрыялы вывучэння педагагічнай дзейнасці атэстуемага могуць уключаць у сябе:
- матэрыялы кантрольных зрэзаў ведаў і ўменняў навучэнцаў, аналітычную ацэнку атрыманых вынікаў;
- матэрыялы дыягностыкі стану педагагічнай дзейнасці атэстуецца з высновамі і рэкамендацыямі;
- матэрыялы анкетавання з аналізам атрыманых вынікаў;
- матэрыялы аналізу ўрокаў, пазаўрочных мерапрыемстваў з высновамі і рэкамендацыямі (карты ацэнкі якасці і эфектыўнасці праведзеных урокаў і пазаўрочных мерапрыемстваў);
- матэрыялы, якія сведчаць аб рэзультатыўнасці работы педагога за апошнія 2-3 гады ў дынаміцы: узровень дасягненняў усіх навучэнцаў навучэнцаў, узровень індывідуальных дасягненняў асобных навучэнцаў (пераможцы і прызёры алімпіяд, конкурсаў, аглядаў ведаў і г.д.), удзел у эксперыментальнай і інавацыйнай рабоце, адпрацоўка сваёй тэхналогіі навучання або выхавання і інш