Алгарытм
па аказанні сітуацыйнай дапамогі інвалідам розных катэгорый
Для забеспячэння доступу інвалідам нароўні з іншым насельніцтвам да сацыяльна-значных аб'ектаў неабходна аказваць сітуацыйную дапамогу ў залежнасці ад віду і выяўленасці наяўнага ў інваліда парушэння здароўя. «Сітуацыйная дапамога» - гэта дапамога, якая аказваецца інваліду ў мэтах пераадолення бар'ераў, якія перашкаджаюць яму атрымліваць усе паслугі, якія аказваюцца насельніцтву, нароўні з іншымі асобамі. У мэтах забеспячэння ўмоў для бесперашкоднага доступу ва ўстанову адукацыі інвалідаў, якія маюць патрэбу ў сітуацыйнай дапамозе, будынак павінен быць абсталяваны элементамі даступнасці (шырокія дзвярныя праёмы, кнопка выкліку персаналу і г.д.) у адпаведнасці з дзеючымі тэхнічнымі нарматыўнымі прававымі актамі, якія рэгламентуюць стварэнне даступнага асяроддзя. . Аказанне сітуацыйнай дапамогі забяспечваецца пасля атрымання згоды інваліда.
Асноўныя катэгорыі інвалідаў, якія маюць патрэбу ў сітуацыйнай дапамозе
1.Сітуацыйная дапамога інваліду з кодам "К": (інвалід перасоўваецца на калясцы, мыліцах)
Адказны за арганізацыю аказання сітуацыйнай дапамогі інвалідам установы адукацыі:
- выходзіць, на вуліцу, адчыняе ўваходныя дзверы;
- даведаецца мэта наведвання;
- аказвае дапамогу пры ўваходзе ў будынак;
- паведамляе кіраўніцтву аб наведванні кліента з абмежаваннем перамяшчэння;
- калі атрымальнік сацыяльных паслуг папярэдне запісаны, суправаджае да кабінета;
- пры звароце без запісу, паведамляе спецыялістам аб атрымальніку сацыяльных паслуг, суправаджае ў кабінет для вырашэння пытання;
- суправаджае атрымальніка паслуг да выхаду;
- аказвае дапамогу пры выхадзе з установы адукацыі.
2.Сітуацыйная дапамога інваліду з кодам «З» (інвалід сляпы і са слабым зрокам абмежаваны ў арыентацыі)
Адказны за арганізацыю аказання сітуацыйнай дапамогі інвалідам установы адукацыі:
- сустракае сляпога інваліда на вуліцы (на ўваходзе ў будынак);
- даведаецца мэта наведвання;
- прапануе дапамогу;
- калі наведвальнік згаджаецца на аказанне дапамогі, то адчыняе ўваходныя дзверы;
- дапамагае ўвайсці ў будынак;
- калі атрымальнік сацыяльных паслуг папярэдне запісаны, суправаджае да кабінета (магчыма з падтрымкай пад локаць);
- пры звароце без запісу, паведамляе спецыялісту аб атрымальніку сацыяльных паслуг; суправаджае ў кабінет для вырашэння пытання (магчыма з падтрымкай пад локаць);
- па неабходнасці аказвае дапамогу пры арыентацыі ў кабінеце; пры неабходнасці кансультацыі іншага спецыяліста суправаджае атрымальніка сацыяльных паслуг у перамяшчэнні па кабінетах, падтрымліваючы яго пад локаць;
- суправаджае атрымальніка паслуг да выхаду;
- аказвае дапамогу пры выхадзе з установы адукацыі.
3.Сітуацыйная дапамога інваліду з кодам «О» (інвалід з паразай апорна-рухальнага апарата)
Адказны за арганізацыю аказання сітуацыйнай дапамогі інвалідам установы адукацыі:
- сустракае інваліда;
- даведаецца мэта наведвання;
- аказвае дапамогу пры ўваходзе ў будынак;
- паведамляе кіраўніцтву аб наведванні кліента з абмежаваннем перамяшчэння з мэтай арганізацыі выкарыстання асістыўных прылад і тэхналогій;
- калі атрымальнік сацыяльных паслуг папярэдне запісаны, суправаджае да кабінета;
- пры звароце без запісу, паведамляе спецыялістам аб атрымальніку сацыяльных паслуг, суправаджае ў кабінет для вырашэння пытання;
- суправаджае атрымальніка паслуг да выхаду;
- аказвае дапамогу пры выхадзе з установы адукацыі.
4.Сітуацыйная дапамога інваліду з кодам «Г» (інвалід глуханямы ці глухі)
Адказны за арганізацыю аказання сітуацыйнай дапамогі інвалідам установы адукацыі:
- сустракае інваліда;
- даведаецца мэта наведвання і ці мае патрэбу ён у паслугах сурдаперакладчыка;
- суправаджае і дапамагае арыентавацца (уваход/выхад);
— у час знаходжання інваліда ва ўстанове адукацыі суправаджае інваліда па тэрыторыі ўстановы, знаёміць з пісьмовай інфармацыяй аб мерапрыемствах, якія праводзяцца ва ўстанове адукацыі;
- паведамляе кіраўніцтву аб наведванні кліента з абмежаваннем перамяшчэння;
- калі атрымальнік сацыяльных паслуг папярэдне запісаны, суправаджае да кабінета;
- пры звароце без запісу, паведамляе спецыялістам аб атрымальніку сацыяльных паслуг, суправаджае ў кабінет для вырашэння пытання;
- аказвае дапамогу ў запаўненні дакументаў;
- пасля заканчэння прыёму суправаджае атрымальніка паслуг да выхаду;
- аказвае дапамогу пры выхадзе з установы адукацыі.
5. Сітуацыйная дапамога інваліду з кодам «У» (інвалід абмежаваны ў зносінах і кантролі за сваімі паводзінамі)
Адказны за арганізацыю аказання сітуацыйнай дапамогі інвалідам установы адукацыі:
- сустракае інваліда;
- даведаецца мэта наведвання;
- суправаджае (аказвае дапамогу суправаджаюць іх асобам пры ўзнікаюць цяжкасцях) і дапамагае арыентавацца (уваход / выхад);
- Паведамляе кіраўніцтву аб наведванні кліента з парушэннямі разумовых функцый;
- калі атрымальнік сацыяльных паслуг папярэдне запісаны, суправаджае да кабінета;
- пры звароце без запісу, паведамляе спецыялістам аб атрымальніку сацыяльных паслуг, суправаджае ў кабінет для вырашэння пытання;
- аказвае дапамогу ў запаўненні дакументаў;
- пасля заканчэння прыёму суправаджае атрымальніка паслуг да выхаду;
разгарнуць » / « згарнуць