У ДУА "Усцерхоўская сярэдняя школа Глускага раёна" з 20.03.2023 па 26.03.2023 праходзіў тыдзень фінансавай граматнасці
Праведзены наступныя мерапрыемствы:
1.Аформлены стэнд з інфармацыяй аб правядзенні тыдня фінансавай граматнасці. На стэндзе былі размешчаны: план мерапрыемстваў, літаратура па фінансавай пісьменнасці, крыжаванкі, рэбусы, узоры валют розных краін, памяткі.
2. У пятым-шостым класах прайшоў урок фінансавай граматнасці. Класны кіраўнік патлумачыў хлопцам, што такое «фінансавая пісьменнасць», разуменне асноўных фінансавых паняццяў і выкарыстанне гэтай інфармацыі для прыняцця разумных рашэнняў, якія спрыяюць дабрабыту людзей. Сучасны чалавек без эканамічных ведаў не можа лічыць сябе падрыхтаваным да жыцця і працы. Эканамічныя веды ўніверсальныя, яны неабходныя ва ўсіх сферах жыццядзейнасці, а таму патрэбныя не толькі спецыялістам. Былі пытанні-загадкі, рашэнні не складаных эканамічных задач і прагледжаны мультфільм " Урок фінансавай пісьменнасці»
3. У 7-9 класах прайшла інфармацыйная гадзіна» Міжнародны дзень фінансаў " абмяркоўваліся пытанні пра грошы ў дзяржаве. Што такое інфляцыі, дэфляцыя, чаму без грошай немагчыма было б развіццё грамадства, адкуль грошы бяруцца ў краіне, ці можа цэнтральны банк надрукаваць столькі грошай, колькі трэба ўсім. Што бывае, калі ў эканоміцы лішак грошай, а таксама пра тое, што такое коштавая стабільнасць, хто за яе адказвае, хто і як лічыць змены коштаў у эканоміцы і многае іншае. Хлопцам распавялі, што такое грошы, гісторыю банкаўскага руху. У наш час узаемадзеянне кожнага чалавека з фінансавай сістэмай набыло паўсядзённы характар. Мы рэгулярна здзяйсняем фінансавыя аперацыі-аплачваем тавары і паслугі, робім унёскі і адлічэнні, страхуем маёмасць і грамадзянскую адказнасць, ажыццяўляем грашовыя пераклады, набываем пуцёўкі, атрымліваем крэдыты або інвестуем грашовыя сродкі і г.д. тым не менш, далёка не кожны чалавек можа з упэўненасцю сказаць, што ён умее добра распараджацца грашыма. Для таго каб правільна арыентавацца ў свеце фінансаў, "не заблудзіцца" ў разнастайнасці фінансавых прадуктаў, паслуг і інструментаў, неабходна пастаянна ўдасканальваць свае веды ў гэтых пытаннях.
Таксама была праведзена онлайн гульня»Пазбаўцеся лішняе".
4. У групе дашкольнай адукацыі прайшла гульня» Гандлёвы цэнтр «або»у краму за пакупкамі". Выхаванцы вучыліся выбіраць неабходныя пакупкі і разлічвацца за іх.
5. Праведзена гульня-квэст» Юны фінансіст " сярод навучэнцаў пачатковых класаў. Мэта гэтай гульні-спрыяць фарміраванню ў дзяцей разумення асноўных эканамічных паняццяў праз гульнявую дзейнасць;
разуменне і правільнае выкарыстанне эканамічных тэрмінаў;
ўяўленне пра ролю грошай у сям'і і грамадстве;
уменне разлічваць даходы і выдаткі і складаць просты сямейны бюджэт;
вызначэнне элементарных праблем у галіне сямейных фінансаў і шляхоў іх вырашэння;
правядзенне элементарных фінансавых разлікаў.
Гульня прайшла весела і займальна. Усе хлопцы былі падзелены на дзве каманды. Падчас гульні предлогалось выканаць заданні па эканоміцы, калі каманда з заданнем спраўлялася, то яна зарабляла адну ўмоўную адзінку (1 у. Е.). Перамогу ў гульні атрымала тая каманда, якая набрала больш умоўных адзінак.
6. З навучэнцамі 10-11 класаў быў праведзены занятак «Бяспека плацежных паслуг». Лічбавая рэальнасць, у якой мы ўсе сёння жывем, ужо даўно распаўсюдзіла сваё дзеянне і на грашовыя адносіны. Тэхнічны прагрэс палягчае наша жыццё, спрашчае руцінныя дзеянні, прапаноўваючы нам больш вольнага часу для карысных і прыемных спраў. У цяперашні час да нашых паслуг – разнастайныя банкаўскія і плацежныя сэрвісы, якімі мы можам скарыстацца ў рамках анлайн-паслуг, у інтэрнэт-крамах і г. д. Каб карыстацца гэтым разнастайнасцю прапаноў і функцый, чалавеку трэба арыентавацца ў іх. Акрамя таго, як і ў любой сферы, тут ёсць свае правілы бяспекі, якія зусім нескладана выконваць. Яны мінімізуюць рызыкі быць падманутымі ашуканцамі, якія спрабуюць дабрацца да чужых грошай з дапамогай лічбавых тэхналогій.
Усе праведзеныя мерапрыемствы былі цікавымі і пазнавальнымі.
![](sm_full.aspx?guid=37453)
![](sm_full.aspx?guid=37473)
![](sm_full.aspx?guid=37493)
![](sm_full.aspx?guid=37503)
![](sm_full.aspx?guid=37513)
![](sm_full.aspx?guid=37523)
![](sm_full.aspx?guid=37533)
![](sm_full.aspx?guid=37543)
![](sm_full.aspx?guid=37553)